algemene huurvoorwaarden

1.RESERVERING:

Een vakantiewoning kan enkel gereserveerd worden door de betaling van een voorschot van 30% met een minimum van 150 €.  Dit kan cash op kantoor of, voor reservaties via telefoon, e – mail en website, per overschrijving. Wij aanvaarden geen credit- en debetkaarten.


2.SALDO:

Het saldo van de huurprijs, de waarborg en de andere kosten die vermeld staan op de huurovereenkomst, moeten betaald worden 14 dagen voor de begindatum van de huurperiode.


3.WAARBORG:

De waarborg is afhankelijk van de aard van het gehuurde goed en van de huurperiode. Ze varieert tussen 100 en 500 euro. De afrekening van de waarborg gebeurt ten laatste binnen de 2 maanden na uw vertrek. De waarborg wordt nooit ter plaatse afgerekend, de terugbetaling ervan gebeurt altijd via overschrijving.


4.PERIODES:

31/03/2017 - 30/03/2018  
CODE A : 21/04-28/04/2017 & 03/11-22/12/2017 & 05/01-09/02/2018 & 16/02-30/03/2018
CODE B : 31/03-21/04/2017 
CODE C : 28/04-30/06/2017  
CODE D : 30/06-14/07/2017 & 18/08-01/09/2017  
CODE E : 14/07-18/08/2017  
CODE F : 01/09-29/09/2017  
CODE G : 29/10-03/11/2017 & 09/02-16/02/2018    
CODE H : 22/12/2017-05/01/2018


5.VERBRUIK:

Appartementen gehuurd:
  • a) tijdens de periodes met codes C, D, E en F:   alle verbruikskosten zijn inclusief.
  • b) tijdens de periodes met codes A, B, G en H:  alle verbruikskosten zijn extra.
Villa’s: verbruikskosten zijn steeds extra te betalen.


6.SCHOONMAAK:

De kosten voor het schoonmaken van de woning zijn INBEGREPEN. De afwas dient wel ALTIJD door de huurder te worden gedaan, hetzelfde geldt voor het legen van de vaatwasmachine. Indien dit niet gedaan is, zullen hiervoor extra kosten worden aangerekend.


7.MEUBELS:

Wij willen vriendelijk maar nadrukkelijk vragen om de meubels van de gehuurde woning niet te verplaatsen. Indien wij bij nazicht na vertrek de meubels op zijn oorspronkelijke plaats moeten terugzetten, zullen hiervoor extra kosten worden aangerekend.


8.BEGIN & EINDE VAN DE HUURPERIODE:

De huurperiode voor de appartementen loopt van 16u de eerste dag tot 10u de laatste dag. De villa’s van 11 u tot 11u. Bij het niet naleven van deze vertrekuren wordt de planning van de schoonmaak verstoord en kan er een boete aangerekend worden. Afhalen van sleutels kan enkel tijdens de kantooruren.


9.AANTAL PERSONEN:

Het aantal personen dat de woning mag betrekken wordt bepaald door het aantal bedden. 


10.LINNEN:

Lakens, tafellinnen en handdoeken zijn niet voorhanden. 


11.HUISVUIL:

moet worden gedeponeerd in zakken van de gemeente De Haan, indien dit niet nageleefd wordt zullen extra kosten aangerekend worden. Deze zakken zijn te koop in het toerismebureau, het gemeentehuis en in de voedingszaken. De ophaling van de gele zakken (restafval) gebeurt op maandag. Voor de ophaling van de blauwe zakken PMD, gelieve de lijst te consulteren die u meekrijgt in uw informatiepakket bij het ophalen van de sleutels. Als er geen ophaling van huisvuil is op de dag dat u vertrekt kan u de huisvuilzakken gratis deponeren in het containerpark van De Haan. Wanneer u de woning verlaat, mag er max. 1 vuilniszak blijven staan die de schoonmaakploeg dan meeneemt.


12.HUISDIEREN/ROKEN:

Dieren zijn enkel toegelaten na schriftelijke toelating van het verhuurkantoor, indien deze regel niet nageleefd wordt kan de toegang tot de woning ontzegd worden zonder dat de huurprijs of een gedeelte daarvan wordt terugbetaald. Gelieve het rookverbod in de villa's en appartementen te respecteren.


13.BEZOEKEN EN AFFICHES:

Om verdere verhuring mogelijk te maken, mag de huurder de affiches niet wegnemen en moet hij bezoek van het agentschap toelaten, dagelijks van 14 tot 17 uur.


14.INVENTARIS:

Bij aankomst wordt de huurder gevraagd de woning grondig na te zien en eventuele schade te melden binnen de 48 uur. (Zie formulier die u bij het binnenkomen krijgt). Voor problemen tijdens uw verblijf, vragen wij om dit vóór 15u te melden zodat wij de technieker nog kunnen verwittigen indien dit nodig moest zijn. Als het na 15u doorgegeven wordt, kunnen wij niet garanderen dat het probleem diezelfde dag nog opgelost kan worden.


15.ONDERVERHURING:

De huurder mag de woning niet onderverhuren aan derden, noch gebruiken voor commerciële doeleinden, noch er reclameborden plaatsen, noch er zijn domicilie plaatsen.
Indien de huurder het gehuurde goed om één of andere reden niet kan betrekken,  blijft hij verantwoordelijk voor de betaling van de huur zolang het agentschap geen nieuwe huurder heeft gevonden. Ingeval de woning kan worden verhuurd aan een nieuwe huurder, zal de oorspronkelijke huurder 25 € dossierkosten worden aangerekend.


16.VERZEKERING TEGEN ANNULATIE & VAKANTIEONDERBREKING:

In de huurprijs is een annulatieverzekering inbegrepen. In bijlage bij uw huurcontract krijgt u de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij.     


17.LAKENS – DONSDEKENS - HANDDOEKEN - KEUKENHANDDOEKEN - KINDERSTOELEN - KINDERBEDDEN:

Te huur via ons agentschap.